torsdag 9 april 2015

Att komma ikapp

Salam aleikum

Tiden har gått fort som vanligt, SubhanAllah. Det är redan torsdag. Men alhamdulillah det är ju faktiskt tre dagar kvar av ledigheten, innan det är dags för vardagen igen. Jag har inget emot vardagen, men det hade varit skönt att komma ikapp lite mer än vad jag har gjort. Men som sagt... det är tre dagar kvar att ta igen saker på  in shaa Allah.

Jag tänker ofta på det där - att komma ikapp. Jag känner ofta att jag inte gör det. Att jag alltid ligger ett steg efter. Det finns alltid jobbrelaterade saker att göra. Det finns också alltid någonting att göra hemma. Det är en väldigt stressande känsla. Ni kanske känner igen den?

När den känslan når mig så måste jag tänka på att zooma ut. Alltså, att försöka se hela bilden och tänka på vad som egentligen är viktigast här i världen. Det är lättare sagt än gjort när man är fångad i en känsla av otillräcklighet och stress. Men islam hjälper mig med det här. Koranen och hadither berättar för mig vad som är viktigast i världen och i 99% av fallen är det inte någon av dessa saker som stressar mig mest, utan min stress handlar oftast om att just komma ikapp. Vem ska jag komma ikapp, egentligen?



And pray



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar