måndag 6 april 2015

Helgen

Salam aleikum

Jag tog en välbehövlig paus från det mesta, inklusive bloggandet. Det var så mycket med jobb och förberedelser inför helgen under förra veckan så det fanns inte mycket utrymme för så mycket mer än sömn. Men nu är jag tillbaka in shaa Allah :)

Jag har haft en fin helg alhamdulillah. I fredags bjöd jag familjen på fika hemma hos mig. Det var härligt som vanligt och jag fick en fin pratstund med farfar som kom hit före alla andra. När brorsbarnen kom hit blev det full fart och det var härlig det med  


Fina kaktusen som jag fick av farfar

I lördags började jag dagen med att gå och handla på Hemtex, eftersom jag har ett presentkort som har blivit liggande alldeles för länge (det gick ut igår :P ) Jag fick mycket grejer för pengarna alhamdulillah. 

På eftermiddagen fick jag besök av goa Jenny. Vi fikade och pratade gamla minnen och nya erfarenheter. Hon är pedagog precis som jag, men hon arbetar i förskolan. Det hindrar oss dock inte från att ha väldigt intressanta diskussioner alhamdulillah. Som tur var är vi eniga om det mesta ;) Jenny hjälpte mig även lite med min nyvunna hobby - att lägga pussel. Det är väldigt avkopplande och bra träning för mitt tålamod ;) 
Ser ni vad det ska föreställa? 

Igår kväll var jag på tjejkväll hos Katrin. Det var så mysigt så! Vi åt, åt och åt ;) Det var knytkalas och jag hade bakat en morotskaka . Förutom det bjöds det på muffins, snacks, godis, dricka, kaffe m.m. alhamdulillah. 
Efter sockerchocken igår (och egentligen under hela helgen) så ville jag ha en liten omstart idag. Jag har försökt hitta tillbaka lite till rutinerna. Imorse hade jag körlektion som gick bra alhamdulillah. Backningen runt gathörn gick så bra! När jag kom hem så tog jag hand om både ny och redan tvättad tvätt som också råkade bli något jag tog en paus ifrån :P Vid 12-tiden kom H's kusin D hit  och jag hjälpte henne lite med hennes historieuppgift. Jag blir bara glad när jag kan hjälpa till med saker där jag kan använda mina yrkeskunskaper. Frisörer och snickare brukar ju få hjälpa sina vänner för jämnan, verkar det som iaf ;) 
När D hade gått hem och tvätten var färdig så gick jag ut på en promenad med Mollie. Det är så himla vackert ute nu alhamdulillah. Än är det lite kallt, men snart kommer det nog kännas som att våren är här på riktigt in shaa Allah. 




Hur har ni haft det? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar