söndag 28 december 2014

Göteborg etc.

Alhamdulillah vilken fin vecka det har varit. Den bästa på länge 

Måndag
Denna dag blev det lite pyssel med det ena och det andra :) Vid lunch åkte jag, pappa, lilla I och lilla H till pizzerian och åt lunch tillsammans. Supermysigt förstås!  Jag skrattar sååå mycket åt lilla I's kommentarer. Bland det roligaste var konversationen när vi gick ur bilen innan lunchen.

I: Jag vill ha pizza med ananas. Jag ääälskar ananas. Mums!
Jag: Jag gillar också ananas på pizza.  
I: H fixer (note: ja, hon är värmlänning ;) ) det åt dig. Han är ju din pojke

Tisdag
Det blev en spontantur till Karlstad, då H's telefon hade gått sönder. Det finns ingen som kan reparera (vad vi vet) här i stan så det var lika bra att åka dit. Jag passade på att köpa lite grejer att ta med på vår planerade lilla minisemester.
När jag kom hem så bjöd jag världens bästa mamma på lite fika.   Och just för att hon är världens bästa mamma så fick hon en liten present som jag "råkade" köpa i Karlstad. 

MUGG MOM

Onsdag
Denna dag var det dags för början på min och H's minisemester alhamdulillah. Tåget mot Göteborg rullade iväg vid 13.00 och vi var i Göteborg vid 14.40. Vårt fokus var att ta det lugnt och det  gjorde vi - tills vi blev hungriga ;) Att leta efter mat blev till ett litet äventyr då vi åkte till en restaurang rätt långt bort som visade sig vara stängd... Men vi åkte vidare till restaurang Divan alhamdulillah. H har varit där förut, men inte jag. Jag blev verkligen imponerad av både maten och baklavan som vi beställde till efterrätt ;)
Det blev mörkt kort efter att vi anlänt till Göteborg

Mysigt på restaurang Divan 
Torsdag 
Vi började dagen tidigt, då vi tänkte att kanskeee någon affär hade tjuvstartat mellandagsrean. Förutom matbutikerna så hittade vi en affär som var öppen ;) Oh well. Det var ändå skönt att starta dagen ganska tidigt.
Efter en hel del vandrande så var vi rätt trötta så vi bestämde oss för att gå och vila lite, semester ni vet.. ;) Återigen så var det hungern som gjorde att vi vaknade till lite. Den här gången begav vi oss till restaurangen Lai Thai i Gamlestan. Där var det mycket god mat och inte minst väldigt trevlig personal, mashaAllah. 

Vi delade på en förrätt på Lai Thai 

Fredag
Det här var dagen då vi behövde åka hem igen. H skulle jobba så vi åkte rätt så tidigt på morgonen. Resan hem gick bra alhamdulillah.
På eftermiddagen var jag och besökte H's moster med familj alhamdulillah, Det var jättelängsedan jag träffade dem "ordentligt" så det var ett efterlängtat besök.

Lördag
Började dagen med att kika lite på mellandagsrean i vår lilla stad. Jag hittade lite grejer, men långt allt jag hade tänkt. Så resten inhandlades över internet. Jag hade till en början tänkt att åka till Karlstad, men kände sen att det var skönt att vara på hemmaplan,
På kvällen träffades vi i "tjejgänget" och åt mat, spelade spel, pratade, skrattade m.m. MashaAllah. Det bästa med den här tiden på året (förutom att jag är ledig förstås ;) ) är att de som flyttat iväg till andra städer ofta kommer "hem" :) 

Nu känner jag mig redo för en vecka där inte så mycket är planerat, in shaa Allah :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar