lördag 6 december 2014

Betyg, promenad och överhettad hjärna

Salam aleikum
Hjärnan är överhettad dessa dagar - dels beror det på politik och dels beror det på betyg. Betygen ska vara satta innan klockan 24 på måndag. Jag sa tidigare att jag nog inte kommer att vara lika stressad inför betygen som jag brukar vara. Tji fick jag! Jag har fortsatt jobba varje dag efter att jag kommit hem och jag har även jobbet en del idag. In shaa Allah kommer jag jobba lite imorgon och sedan kommer jag att behöva sätta några betyg i sista minuter på måndag också in shaa Allah.
     Jag har åtminstone hunnit med en riktig långpromenad idag alhamdulillah. Det var ett tag sen nu. Vädret var verkligen underbart idag mashaAllah. Jag gick runt, lyssnade på föreläsning, fotograferade och bara... var. Alhamdulillah.
    Jag vet inte hur det är med er, men jag är en person som behöver ensamtid lite då och då har inte något problem med det. Så har det inte alltid varit. Förut kunde jag känna mig väldigt ensam om jag inte hade någon i närheten hela tiden och jag hade ett stort behov av umgänge. Nu behöver jag vara ensam ibland för att samla energi och för att uppskatta att träffa andra - ännu mer! :) Men nu har jag varit ensam tillräckligt ;) Snart är det dags att göra i ordning mat till mig och H. Ikväll blir det lax med pesto och pinjenötter in shaa Allah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar