lördag 20 december 2014

Kalas, ledighet och mirakel

Salam aleikum

Nu har det dröjt med bloggandet och det beror på flera olika saker, bland annat att jag har haft mycket att göra med jobbet och att min dator inte har fungerat. Alhamdulillah nu är jag ledig och brorsan har fixat datorn så nu försöker jag mig på ett litet blogginlägg in shaa Allah ;)

Vad har hänt sedan senast då? Ja, först och främst så blev de där betygen satta alhamdulillah. I december och juni så tar betyg upp en stor del av min tankeverksamhet, tyvärr. Jag jobbar på att få lite mer balans på det där ;) I alla fall så var det väldigt mycket lugnare på jobbet när betygen väl var satta.

Förra helgen var det födelsedagskalas för brorssonen som fyllde ett år (och även för brorsan och hans fru som också fyller i december). Det var jättemysigt förstås och svägerskan hade gjort en sååå fin tårta 



 

Dygnet före fick förresten min kusin och hans fästmö ett litet mirakel. Det föds många barn nu alhamdulillah.  

I tisdags var H ledig. Jag var tvungen att jobba förstås, men hade en lite kortare dag än vanligt så det passade ju bra. Vi passade på att åka till H's morbror och hans fru för att titta på den nya lilla familjemedlemmen När vi kom hem så lagade H värsta kalasmiddagen åt oss, precis som han brukar göra då han är ledig. Alhamdulillah.

I torsdags var det avslutning med eleverna, Ett tag efter avslutningen åkte vi allesammans och åt mat tillsammans. Mycket trevligt! För en del var det sista dagen för terminen, men jag bestämde mig för att jobba en dag extra då jag behöver spara mina komptimmar. Så igår klockan 15.00 tog jag mig efterlängtade lov alhamdulillah. 

Idag har jag varit hemma i stort sett hela dagen då jag har åkt på en förkylning, som sig bör när man får ledigt och börjar slappna av ;) Min tanke är att jag ska kurera mig så att jag är frisk innan onsdag då vi planerar att åka till Göteborg och bo där i två nätter in shaa Allah. 

Så, nu har jag nog fått med några av de viktigaste sakerna som har hänt sen sist jag skrev ;)

Ta hand om er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar