onsdag 25 februari 2015

Farfar-dag



Salam aleikum
Idag började jag som sagt var dagen med en körlektion. Den var bara en halvtimme och när man är van entimmespass så känns det inte mycket alls. Det funkade bra idag, tycker jag.

Vid ett-tiden kom min kära farfar och hämtade upp mig och så åkte vi hem till honom. Jag hjälpte honom med att stryka och byta gardiner samt lite annat städ. Det känns verkligen bra i hjärtat att hjälpa andra människor, särskilt personer som betyder mycket för mig

När städningen var färdig så bjöd farfar på gofika. Sedan tittade vi, tro det eller ej, på skidor. På pappas sida av familjen så finns det flera som är intresserade av skidor (på mammas också för den delen), men jag har aldrig riktigt satt mig in. Troligtvis för att jag inte varit så intresserad ;) Men med farfar som kommentator så var det riktigt intressant och jag blev nästan sugen på att titta på prisutdelningen ikväll ;)

Ikväll väntas ännu mer trevligt umgänge och fika in shaa Allah, då jag ska träffa tjejerna. Det har inte blivit mycket jobb eller hemfixande idag, men in shaa Allah tar jag igen det imorgon och till helgen. Det är viktigt att passa på att umgås med nära och kära när tillfälle ges. Det blir inte så mycket av den varan när jag jobbar.

Jag hoppas att ni alla mår bra, in shaa Allah






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar