fredag 27 februari 2015

Körkortstrix och hemmafix

Salam aleikum

Körlektionen igår gick bra alhamdulillah.Nu har jag en  lektion kvar innan uppkörningen in shaa Allah. Förra gången jag hade så mycket kvar så kändes det som att jag var under marginalerna och jag var jätteosäker på om jag skulle klara det (vilket jag ju sen inte gjorde...) men det här gången känner jag mig tryggare med att jag kan in shaa Allah. På körläraren lät det som att jag "bara" behöver ta det lite lugnare ibland för att få mer kontroll. Gör dua för mig är ni snälla 

När jag kom hem igår så började jag fixa en del hemma. Jag rensade ur skafferi och kylskåp, gick till återvinningen, tvättade etc. På kvällen kom mamma och hjälpte mig att sätta upp insynsskydd på fönstren i köket och sovrummet (i vardagsrummet har vi redan). Jag är inte så jättebra på sånt pyssel så jag är väldigt tacksam att mamma hjälpte till.


Idag har det också blivit hemmafix fast på bortaplan, skulle man kunna säga ;) Först tog jag itu med att handla för två presentkort som jag har haft i nästan ett år. Rolig shopping egentligen, men ibland är det svårt att få sådana där saker gjorda i alla fall. Det blev lite av varje och ännu har jag pengar kvar tills det kanske dyker upp mer saker som vi vill ha/behöver in shaa Allah. 

Sedan var det dags för månadshandlingen som brukar infalla runt den 27:e ;) En gång varje månad efter lönen så fyller jag skafferi och skåp med det som kan behövas inför resten av månaden. När jag var på Coop så hittade jag en bok som verkade så mysig. Eftersom jag redan har böcker som väntas på att läsas så köpte jag den till mamma, eftersom hon är en sådan djurvän och har en hund och en katt som är just bästa vänner ;)


Nu håller jag på att baka bröd. Det är väldig sällan jag gör då jag tycker det är roligare att baka söta saker ;) Men nu hittade jag ett recept på glutenfritt bröd som jag tänkte att jag skulle testa. Om det blir bra så delar jag av mig av receptet in shaa Allah. 

Jag hoppas ni har det bra och att ni får en fin helg in shaa Allah 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar