tisdag 24 februari 2015

Sportlov

Salam aleikum

Ja, nu har jag sportlov. Eller jag skulle vilja kalla det för familjelov eftersom jag umgås mycket med familjen men sportar väldigt lite eftersom jag, precis som en stor del av Sveriges befolkning. är förkyld just nu och således sportar väldigt lite ;) Alhamdulillah

I fredags fick jag jobba hemifrån. Det är inte ofta lärare får göra det, men eftersom jag har håller på att skriva likabehandlingsplan och inte har några lektioner på fredagar så föreslog min chef att jag kan jobba hemifrån och således slipper pendla 14 mil tur och retur. Min chef är så bra alhamdulillah


När jag var färdig med den dagens arbete så ringde min svägerska lägligt och frågade om jag ville följa med henne och barnen hem till min farfar. Det ville jag förstås! Så det blev en fikastund och lekstund som värderades högt av samtliga, skulle jag tro. Alhamdulillah

lördagen var det stora städardagen för mig. Det är mycket att ta igen efter arbetsveckorna då jag i ärlighetens namn inte får så mycket gjort hemma. Förra veckan innehöll en del möten som gjorde att jag kom hem senare också, så då blev det ännu mindre tid. Det här var dagen som jag började bli lite krassligare än tidigare också. Jag och pappa hade planerat att övningsköra, så det gjorde vi... men bara till apoteket och tillbaka ;) Jag behövde ha min "älskade" Bricanyl. Väl hemma igen så gick jag direkt till min mamma som var barnvakt till mina syskonbarn. Myspys 
På kvällen stekte jag våfflor till mig och H. De mumsade vi i oss framför en film, som jag förstås somnade till. Något annat vore ju konstigt ;)

I förrgår bestämde jag mig för att ta det lite lugnt. På förmiddagen blev det en hel del framför datorn. Inget nöjessurfande eller så, utan jag hjälpte till med diverse saker. Framåt eftermiddagen började det krypa i benen på mig och solen utanför fönstret lockade. JAG VAR TVUNGEN ATT GÅ UT! ;) Jag kom på den briljanta idén att jag kunde stå ute på balkongen och plantera om blommor så skulle jag få mig lite solljus. Jag kände mig trots allt både piggare och kryare. Sagt och gjort. Blommorna blev omplanterade. Jag blev ... sjukare.

 

Igår lyckades jag ändå pallra mig iväg till körlektion. Jag ska erkänna att det var väldigt motvilligt. Jag var så trött på att kämpa efter körkortet. Jag började tänka att det inte är någon idé för jag kan ändå inte köra bil. Dramatiskt, jag vet ;) Anyway så pallrade jag mig dit, tog lektionen och efteråt kändes det hur bra som helst! Alhamdulillah. Ja visst, det finns saker jag behöver träna på men det känns ändå som att jag kan få allt under kontroll in shaa Allah. Tilläggas ska att jag har bytt körlärare och det gör en hel del. Inte för att det var något fel på den läraren jag hade innan - jag tror bara att vi har kört med varandra för längre. 
På kvällen åkte jag hem till min bror med familj. Det var alltså tredje gången på kort tid som jag träffade brorsbarnen Alhamdulillah. Jag fick bland annat äran att läsa god natt-saga för I. När sagan var slut fick jag sjunga 1000 olika versioner av "Fem små apor". Härliga I! 

Idag började jag också dagen med en körlektion (och lär göra det både imorgon och på torsdag också in shaa Allah) Det gick inte riktigt lika bra som igår, men jag är helt klart nöjd alhamdulillah. Att hitta bra möjligheter för vändning är inte alltid så lätt, men jag fixade det till slut alhamdulillah. Nu hoppas jag bara att det sitter i in shaa Allah.
Efter lektionen så blev det dags för en till körtur, fast med den här gången med pappa. Vi tog en tur till Karlstad och jag körde. Det är roligt att åka på shoppingtur med pappsen för vi fungerar på ungefär samma sätt i shoppingsammanhang - vi planerar, köper och sen är det färdigt! Väldigt effektiv shopping med andra ord ;) Jag fick med mig en bricka, ett mobilfodral och insynsskydd till fönstren. På hemvägen åkte vi förbi farfar där vi blev bjudna på kaffe och smörgås. Alhamdulillah.

Som sagt var, ett riktigt familjelov har det varit än så länge och mer lär det bli in shaa Allah. Imorgon har jag lovat farfar att hjälpa honom att byta gardiner och  på torsdag kommer in shaa Allah mamma hit och hjälper mig att få fast insynsskyddet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar