onsdag 18 februari 2015

Hoppsan!

Salam aleikum

Oj, har jag en blogg?!? ;) Tyvärr har den blivit lite bortglömd. Under perioder där det är mycket som snurrar så har inte bloggen prio ett. Igår kände jag ett sug efter att skriva, men jag vet inte riktigt vad.

Det är mycket som har gjort mig ledsen på senare tid.  Ökad islamofobi, skjutningar i Köpenhamn, muslimska tjejer/kvinnor som känner sig tvingade att "kamouflera" sig själva för att inte se så muslimska ut, konstiga diskussioner på Facebook (som jag inte lägger mig i, men som jag läser och förfäras av...) etc. I perioder går det ganska bra att stänga det ute, men ibland kommer det över mig och påverkar mitt humör. Det är något jag måste jobba på in shaa Allah.

Jobbet är lite instabilt och med körkortet går det inget bra så det har varit två orosmoment i mitt liv det också. Men alhamdulillah något som består är min tro, min familj och mina vänner och det är ju trots allt viktigast 



SABR - Allah knows what He is doing. Have patience.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar