söndag 25 januari 2015

En salig blandning.

Salam aleikum
Ja, en gång i veckan verkar det hinnas med att blogga iaf ;) Alhamdulillah. Det har varit fullt upp i veckan med plugg inför teoriprov, bilkörning, teoriprov, jobb etc.
     I tisdags gjorde jag teoriprovet. Det gick bra alhamdulillah. När jag gjorde de första frågorna så var jag säker på att jag inte skulle klara det den här gången och det hade känts väldigt snopet. Det var sååå svåra frågor. Men sedan blev det lättare frågor alhamdulillah och jag fick bättre resultat än förra gången. Till veckan är det dags för uppkörning in shaa Allah, Jag är så nervös för det kan gå precis hur som helst. Det här blir den tredje uppkörningen och på de två uppkörningarna innan så kände jag mig hyfsat säker, men "åkte dit" på saker som jag egentligen kunde. Så mycket beror nog på dagsformen, vem som bedömer.. och vilka situationer som dyker upp. Jag skulle uppskatta om ni gjorde dua för mig 
   Jag har haft två körlektioner för körskolan den här veckan och så har jag pappa varit ute och kört ett par vändor. Vi var ute en sväng idag och tränade bland annat på min akilleshäl - att backa runt gathörn. Detta är något som jag har misslyckats med under båda uppkörningarna. Under första uppkörningen så glömde jag titta på trafiken på de korsande vägarna och förra gången så hade jag inte så bra koll på hur nära kanten jag var, eftersom jag glömde att titta i sidospeglarna. In shaa Allah ska jag försöka tänka på båda sakerna den här gången ;) Det kändes bra idag i alla fall!
    Nog om körning, nu blir det jobbrelaterat. I onsdags hade vi temadag om förintelsen för alla nior. På förmiddagen såg vi en film och på eftermiddagen kom Joost Lakmaker och pratade om sina upplevelser. Vi är verkligen välsignade som har dessa människor som kan berätta om förintelsen och om hur det var. Det är vårt ansvar att föra det vidare i ett led att försöka förhindra att det händer igen in shaa Allah. Tyvärr verkar en del människor inte förstå kopplingen med många av de saker som händer idag, trots att vi har så mycket kunskaper om förintelsen. Dessvärre finns det ju de som till och med förnekar att förintelsen ens har ägt rum.
   I fredags kom jag igång med ett arbete som jag tycker är så viktigt. Jag har fått lite extra ansvar för likabehandlingsarbetet på skolan och har börjat skriva om likabehandlingsplanen. Det är verkligen något som jag brinner för så jag är glad att jag har fått det ansvaret alhamdulillah. Det viktigaste är så klart inte planen utan vad man gör med den sedan!
  Ja, det blev en salig blandning av ämnen idag... Jag hade tänkt fortsätta lite till genom att berätta om helgen, men jag hoppar över det ;)


   





1 kommentar:

  1. Må Allah underlätta för dig! :) Tro på dig själv och gör mycket dua för körkortet :D Ta hand om dig!

    SvaraRadera