söndag 11 januari 2015

Je suis...

Salam aleikum
Texten här ovan förklarar precis hur jag tänkt och känt de senaste dagarna (och tidigare också, men särskilt starkt efter i onsdags) Det finns människor som är väldigt snabba med att klumpa ihop en stor grupp människor (i detta fallet 1,6 miljarder) och beskylla för brottet. En del kräver att man ska ta avstånd BARA för att man tillhör den gruppen och utan att man har någon koppling till det brottet. Människor tar avstånd, men det är många av de som kräver avståndstagandet som  inte lyssnar. 
     I slutändan så vet jag att jag kommer att dömas för mina handlingar och ingen annans - men det skulle vara skönt om människor kunde låta  bli att döma mig (eller någon annan) för andras handlingar också. Fördomar har vi alla, men vi måste lära oss hur vi ska hantera dem, så att oskyldiga människor inte drabbas av dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar