söndag 18 januari 2015

Körkort, körkort & körkort

Salam aleikum

Vad tiden går fort, subhanAllah. Min dagliga bloggrutin som jag har försökt att få in har det ju gått sisådär med ;) Det är fullt upp hela tiden, särskilt nu när jag har börjat jobba igen. Alhamdulillah.
   Den här helgen har gått i körkortets tecken, kan man säga. Jag har gjort testerna för teorin igen för att repetera och försöka komma ihåg allting. Det har inte gått dåligt på något vis, jag har fått godkänt på alla tester jag har gjort alhamdulillah, men jag vill ju ha full pott så att jag kan känna mig säker när jag väl ska göra provet igen, in shaa Allah. Senast jag gjorde provet var i september. Nu måste jag göra om det för att det inte får gå mer än två månader mellan klarat teoriprov och körprov. Eftersom jag kuggat körprovet två gånger så hann den tiden gå och nu måste jag göra om provet.Jag kan ärligt talat inte förstå det systemet eftersom de grundläggande kunskaperna finns kvar  längre än två månader (I guess...) Det som jag repeterar nu handlar mest om saker som vilken hastighet en buss högst får ha på en landsväg. Så.. anyway och anyhow... jag skulle uppskatta om jag fick vara med i era böner för om jag inte klarar körprovet den här gången heller så bör jag kanske fundera på om det är så viktigt med körkort egentligen ;)

Jag gillar svarsalternativen på den här frågan ;) 




 

1 kommentar: