måndag 17 november 2014

Speciell helg

Salam aleikum

Alhamdulillah vilken härlig helg det har varit. Varje dag har innehållit välsignelser, men det bästa måste så klart ha varit i fredags...

Fredag 14/11
På fredagskvällen föddes Soulayma, min mans första systerbarn  Alhamdulillah. Vi har väntat så länge (känns det som) och nu är hon äntligen "här". Jag här inom citationstecken, eftersom de är mer än 300 mil bort.. men ni förstår ;) Jag längtar så efter att träffa henne. In shaa Allah blir det verklighet om några månader. Vi skickade en hel del kläder i början av förra veckan, jag hoppas att de kommer fram snart in shaa Allah. Fast det mesta är nog för stort för lilla flickan  




Lördag 15/11
På lördagen hade min svägerska (min brors fru) Me&I-visning hos sig. Det kommer alltså en försäljare som visar upp kläder som man sedan kan beställa. Det är mest för yngre barn och kvinnor. Jag tycker att det är väldigt bra kvalitet på deras grejer så jag ville köpa med mig någonting iallafall. Det blev en singoallatopp med paisleymönster. Jag vet inte riktigt hur den går att få ihop med slöjan, men i "värsta" fall får jag väl bara hade den hemma då ;)


Söndag 16/11
Vi firade farfar som fyller 78 år idag. Vi åt på restaurang och en stor del av släkten var där alhamdulillah. Det är andra året i rad vi gör så och det är sååå mysigt.   Jag känner mig så tacksam för att jag har en så underbar familj och släkt alhamdulillah. Det bästa på hela dagen var när min brorsdotter Iris  fick ALLA vuxna och barn att följa med henne på hennes "magiska buss" till Afrika ;) MashaAllah man måste bara älska barns fantasi och jag äääälskar att min släkt har barnasinnet kvar och skapar goda minnen åt barnen  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar