lördag 1 november 2014

Salam aleikum

Så var det lördag igen alhamdulillah. Tröttheten som jag hade igår har inte riktigt släppt... jag vet inte vad det beror på. Jag sov länge i natt, men det kändes inte som någon jättebra sömn ändå. Allahu alem.

Idag började jag dagen (ja efter frukost vill säga) med att åka på en långtur med pappa. Vi åkte till orten där jag jobbar. Ja, för det räcker ju inte med att jag åker dit fem dagar i veckan ;) Skämt åsido så tänkte jag att det vore bra att ha kört vägen någon gång innan jag tar körkort in shaa Allah. Jag har tänkt att fortsätta att ta bussen, men någon gång kan det vara bra att ta bilen - t.ex. om jag har extra långa dagar eller om jag vill åka hem när det inte går några bussar. Anyway så körde jag i nästan två timmar i sträck - det är personligt rekord. Förra gången vi åkte på en långtur så åkte vi lika långt, men då tog vi en break mitt i.

När jag kom hem var det direkt ner i tvättstugan som gällde - spännande värre ;) Så eftermiddagen har ägnats åt tvätt, lite städning och jobb. Vid femtiden gick jag och mamma ut på en låååång promenad. Vi verkar inte ha så bra koll på det där med lagom. Nästan varje gång vi går så brukar det bli tvåtimmarspromenader. Jag klagar inte alls! Jag önskar att jag hann med längre promenader varje dag. In shaa Allah i framtiden.

Förresten, jag tänkte tipsa om en app - igen. Jag tycker att det är roligt att hålla koll på hur många steg jag går varje dag. Jag försöker komma upp i 10 000 steg varje dag, men i ärlighetens namn har det inte fungerat så bra på sistone. Jag brukar samla på mig några steg när jag går från busstationen till jobbet, men på senare tid har jag haft så tung packning så det har inte riktigt funkat. Anyway så använder jag mig av en app som heter Steps mania. Den räknar stegen varje gång man rör sig och man behöver inte sätta igång appen för att den ska börja räkna. Beroende på hur långt man går så kan man få olika "priser", t.ex. Doctor's order (om man går 10 000 steg på en dag), Office boy (om man går 5000 steg mellan 9-17), Weekend getaway (om man går 10 km på en helg) och Road runner (om man går 3500 steg under 25 minuter) Jag tycker att den är jättebra eftersom att den dels räknar även fast man inte sätter igång den och dels för att det är lite roligt med de där priserna - även om man egentligen inte vinner någonting, mer än peppning ;)

Steps Mania: Lek medan du går! - screenshot thumbnailSteps Mania: Lek medan du går! - screenshot thumbnail


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar