fredag 31 oktober 2014

 Bismillah ar-Rahman ar-Rahim,
Har vi inte öppnat ditt bröst 
och lyft av bördan 
som tyngde din rygg?
Och lagt ditt namn i var mans mun? 
På prövningen följer lättnad!
Ja, på prövningen följer lättnad 
Koranen 94:1-6

Salam aleikum
Alhamdulillah vad skönt det är med fredag! Det känns verkligen som en lättnad efter veckan. Den har inte hänt något särskilt traumatiskt eller så, men den har varit ovanligt slitit ändå. Jag försöker strukturera upp mitt arbete för att det ska bli lättare sen in shaa Allah. Jag hoppas det fungerar som jag har tänkt.

Jag har tagit med mig en hel del arbete hem som jag tänkte göra i helgen in shaa Allah. Det är saker som ska läsas och betygsättas, omdömen som ska skrivas och uppgifter som ska ordnas. Eller ja, det är inte så mycket som ska skrivas på omdömena längre. Det ska mest klickas - det ska bara skrivas när någon inte når målen.  Det känns dock skönt med helg ändå eftersom jag antar att det innebär sovmorgon och att jag kan luta mig lite tillbaka in shaa Allah ;)

Förutom jobb så hade jag tänkt att hinna med en långtur med bilen med pappa imorgon in shaa Allah. Uppkörningen närmar sig mer och mer. Spännande, men också rätt så nervöst!
Nu väntar jag på H som snart borde komma hem från jobbet in shaa Allah. Jag har bakat en sockerfri paj som jag tänkte att vi kunde äta. Jag hoppas den är god, men än så länge har inte mina sockerfria experiment varit särskilt goda, för att vara ärlig ;)

Ha en fin fredagskväll och helg  
En höstbild från tidigare i veckan (eller om det var i söndags ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar