söndag 26 oktober 2014

Effektivitet, födelsedagskalas och provrättning

Salam aleikum

Alhamdulillah helgen har varit bra. Så där som jag vill att den ska vara, jag har hunnit fått mycket gjort samtidigt som jag har träffat familj och fått vara social. Dessutom har jag fått sova ut ordentligt.  De helgerna inträffar inte så ofta så jag känner mig riktigt glad och tillfreds. Jag undrar hur mycket den där extra timmen vi fick idag bidrog ;)

Igår var det som sagt var kalas för fasters stora tjej Flera av mina nära och kära var där, så det var mysigt. Det bjöds på god fika och tårtan var sååå good mashaAllah. Jag måste nog fråga efter receptet och bli bra på att göra tårtor :P Det var ett fint kalas och födelsedagsbarnet verkade vara nöjd.


Idag började jag med att sova cirka en halvtimme längre än vad jag brukar alhamdulillah. Efter frukost kom jag igång med lite städning. Därefter rättade jag lite prov. Jag har lyckats lägga prov för två klasser och ett muntligt prov för en annan klass under den här veckan så jag har en hel del att rätta och gå igenom. Jag är färdig med en klass prov och har börjat med den andra klassens. In shaa Allah hinner jag några fler prov innan jag blir alldeles för trött.

Det blev även lite övningskörning med pappsen idag. Nu är det inte långt kvar till uppkörningen in shaa Allah. Jag har inte riktigt blivit nervös ÄN, men det kommer nog ;) Jag ska erkänna att jag känner att jag har lite press på mig då de flesta jag har pratat med som har körkort tog det på andra försöket. I grund och botten vet jag ju att man inte ska jämföra sig med andra - men ibland är det svårt att låta bli :P

Till veckan har i stort sett alla svenska skolor höstlov, utom vi som ju hade vårt förra veckan. Däremot så är det studiedag imorgon in shaa Allah. Eleverna är lediga och vi ska få en föreläsning om betyg och bedömning. Jag hoppas att det blir intressant och att jag lär mig något nytt in shaa Allah.

Ha en fin vecka 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar