fredag 17 oktober 2014

Geocaching

Assalamu aleikum

Idag ville jag ta en promenad i det härliga höstvädret. Jag tycker om att ha ett mål eller mening med min promenad, så jag tänkte att det inte vore dumt med lite sällskap. Jag ringde mamma, men då var hon redan ute på promenad och befann sig ganska långt ifrån mig. What to do?
Då kom jag på att jag ju faktiskt tog hem en geocaching-app för ett tag sen. Nu var det läge att "plocka fram" den - vilket jag gjorde. Utan att veta hur den egentligen fungerade så gick jag iväg. Jag visste på ett ungefär var jag skulle gå, eftersom jag är ganska välbekant med den här staden efter 27 år ;) Däremot kunde jag inte hitta någon geocache (kallas de så?) och jag förstod egentligen inte vad jag skulle leta efter. Så jag gick till ett annat ställe.. hittade inget där. Ett tredje... där jag faktiskt hittade en snusdosa :P Antagligen var det den som innehöll geocachen, men det var så mycket folk runtomkring så jag ville inte ställa mig och rota med en gammal snusoda. Och tänk om det inte var den ?! 
Anyway, inför jakten på den fjärde geocachen så började jag förstå hur appen fungerade. Efter en del gående fram och tillbaka (och lite "grävande") så hittade jag äntligen en burk med en lapp, penna och ficklampa i. Nu när jag vet hur man gör så tror jag att det kommer att bli en tur imorgon också in shaa Allah.
Jag rekommenderar alla som har möjlighet att börja med geocaching. Det är ett roligt sätt att komma ut och röra på sig utan att göra det allt för svårt för sig. Det är lite spännande att leta efter skatter, även om de oftast bara består av ett papper och en penna. 

Så här glad blev jag när jag äntligen fick tag på en geocache

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar