lördag 18 oktober 2014

Höstpromenader, arbete och hemmakväll

Assalamu aleikum
Eftersom det inte blev någon promenad med mamma igår så tog vi den idag istället. Vädret var inte lika härligt som igår, men vad gör det? Det var skönt att gå i duggregn också! Idag lurade jag med mamma på lite geocaching - fast jag tror att hon tyckte att det var lika som jag (eller? ;) ) Vi tog den cachen som var längst ifrån oss och vi hittade den - efter många om och men! I två timmar vandrade vi omkring, Fast vad gör det att det att det tog så lång tid när man får njuta av underbar natur och fint sällskap? SubhanAllah. Ingenting tycker jag ;) Jag knäppte rätt så många bilder på vägen, ni ser ett smakprov här över. Ser ni hästen förresten?

Väl inne efter promenaden var det dags för lite välförtjänt lunch. Eftermiddagen har sedan gått i läsandet och skrivandets tecken. Jag läser en kurs på universitetet som heter "Värdegrund och likabehandling i teori och praktik". Det är en kurs på 7,5 poäng och den är väldigt intressant. Till kursen ska de skrivas några läsloggar och det är det jag hållit på med i eftermiddag. Jag ligger lååångt efter. Jag har två år på mig att skriva om jag vill ha poängen, men jag vill gärna ha det överstökat. Inte för att jag tycker kursen eller litteraturen är tråkig eller så, tvärtom! Dock gillar jag inte att ha saker släpande.

Ikväll kommer H's kompis till stan, in shaa Allah,  så jag blir "ensam hemma". Jag har beställt pizza så att jag kan tröstäta ;) Skämt åsido, jag har ingenting emot att vara ensam då och då. Troligtvis kommer jag att somna på soffan ändå.

Ta hand om er i höstrusket  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar