onsdag 4 mars 2015

Det är inte hela världen

Salam aleikum

Nej, något körkort blev det inte den här gången heller. Jag kan med gott samvete säga att jag inte körde dåligt alls, men det var inte tillräckligt enligt kontrollanten. Jag ska erkänna att jag var väldigt ledsen och frustrerad till en början. Dock fick jag hjälp med att vända det hela, mycket tack vare min familj som fick mig att förstå att det inte är hela världen. Det gäller att fokusera på det som är bra.

Förutom när jag hade körlektion och uppkörning så spenderade jag tid med H. Det är inte ofta vi får tid tillsammans, särskilt inte heldagar, så det är jag oerhört tacksam för alhamdulillah. Vi åkte och hälsade på pappa. Vi fikade, pratade och snälla pappa gav oss en surfplatta  Återigen alhamdulillah.

Efter fikat åkte vi till Karlstad. Vi försöker spara lite pengar, men lite shopping blev det iaf ;) H köpte ett par skor åt mig ♥  Senare på kvällen när jag tittade på gamla bilder så såg jag att det var ett år sen H köpte ett par vårskor till mig senast, haha! Det var nästan samma modell fast i annan färg ;) SubhanAllah.

Idag har jag jobbat och ryktet hade spridit sig om min uppkörning :P Jag fick ett stort stöd av mina arbetskamrater. Alhamdulillah.

Efter jobbet var jag och hämtade ut biljetter till en föreläsning med Joanna Halvardsson. Det ska bli väldigt intressant att höra henne in shaa Allah. Hon berättar om sin upplevelse om att leva med aspergers syndrom. Jag gillar att lyssna på människors levnadshistorier, nästan oavsett vad de har varit med om.

Senare under kvällen genomförde jag ett härligt träningspass här hemma. Efter det blev det dusch, vaniljkvarg och nu slappar jag i soffan innan jag ska be och gå och lägga mig in shaa Allah.
Ja, ni ser det finns mycket fler saker att vara glad för än att vara ledsen för alhamdulillah. Ja, körkortet är bara en världslig sak ;)

Focus by Molly Jacques via Oh So Beautiful Paper

2 kommentarer:

  1. Älskar din positiva attityd, mashallah! Må Allah skänka dig allt gott :)

    SvaraRadera