söndag 15 mars 2015

Vår

Salam aleikum


Alhamdulillah vilken härlig helg. Jag har gått all in på att välkomna våren.

Redan i torsdags började jag att bli lite sjuk och det blev värre under fredagen och ännu lite värre igår. Min kära H tyckte i fredags kväll att jag, för omväxlings skull, skulle ta det lite lugnt och inte göra för mycket. Det var vad  jag tänkte att jag skulle göra när jag vaknade igår. Dock tog det inte lång tid förrän det började krypa i kroppen på mig och jag  var tvungen att göra något. Solen utanför bidrog nog en hel del, alhamdulillah. Så jag började vårstäda. Jag rensade bland annat i lådor och garderober och tog bort raggsockor och la undan de mörkaste slöjorna och tog fram de ljusare.


Idag åkte jag och pappa ut på en liten biltur under förmiddagen. Solen kikade fram lite då också, även om det var lite gråare idag. När jag kom hem så gick jag till mamma och tog ut Mollie på en härlig långpromenad. Det är så härligt ute den här tiden på året. Dock tycker jag det är svårt att fånga allt det där vackra på bild.




På eftermiddagen var det dags för kalas för pappa. Det var som vanligt härligt och välbehövligt. Syskonbarnen roade som vanligt också ;) Efteråt gick jag till mamma med tårta och så passade jag på att få ännu lite mer familjetid med lite prat. 

Nu har jag precis kört lite yoga och ätit kvarg alhamdulillah. Jag känner mig inte riktigt som en ny människa som jag brukar, eftersom jag fortfarande har en förkylning i kroppen. Men jag känner mig åtminstone redo för en ny vecka in shaa Allah. 

1 kommentar: