måndag 23 mars 2015

Engagemang

Salam aleikum

Idag tänker jag på det där med att engagera sig i andra människor och vilja deras bästa. Det kan handla om en familjemedlem, en, en bekant, en kund, en elev.. ja egentligen vem som helst. Anledningen till att jag började tänka på det just nu är att jag nyligen har bytt körlärare/trafiklärare. Hon är så bra och engagerar sig verkligen i min körning. Idag hade vi tredje lektionen och idag var också tredje gången vi drog över tiden för att hon verkligen vill att jag ska få det där körkortet. Hon ser alla detaljer och hon är oerhört pedagogisk ma shaa Allah.

Hur påverkar det där engagemanget mig då? Jo, det gör att jag verkligen göra mitt bästa, i gengäld för den tid som hon lägger. Om man nu kan säga gengäld eftersom att det är jag som tjänar på det i slutändan in shaa Allah. Men iaf så vill jag lägga ner mig ännu mer än tidigare. Jag har så klart varit engagerad förut också, men det här gav en extra boost.

Så var var vill jag komma med det här inlägget? Jo, jag vill uppmana alla människor att ställa upp för  varandra och hjälpa varandra att nå nya mål. Att vara den där som peppar och motiverar när det börjar kännas svårt och omöjligt (så som det har känts med mitt körkort ;) ) Du kan få en annan människa att må bra och vara stolt över sig själv och det kan smitta av sig till dig. Dessutom så tror jag att det är skadligt att bara bryr sig om hur man ska bana sin egen väg. Det kan bli väldigt ensamt till slut. Jag ska in shaa Allah ta med mig trafiklärarens engagemang i mina kommande möten med både familj, vänner och elever.


Daily inspiration look book of the top Men's Fashion in the world today. This page includes men's accesories, men's outfit, hair style, shoes, lifestyle,etc. http://www.royalfashionist.com

2 kommentarer:

  1. Mashallah, härligt o höra! Må Allah underlätta för dig :D

    SvaraRadera