måndag 2 mars 2015

Mjukstart?

Salam aleikum

Nej, någon mjukstart efter lovet blev det inte direkt. På jobbet hade jag mycket att pricka av på min att-göra-lista. Jag hann med det viktigaste för dagen, att ordna det för hon som ska vara vikarie för mig imorgon in shaa Allah. Som lärare är det ibland mer jobb att vara ledig än att inte vara det. När jag själv är på plats så behöver jag ju inte skriva ner allting som ska göras utan jag vet vad som ska göras. Men alhamdulillah att hon ställer upp så att jag kan vara ledig.

Direkt efter jobbet ringde jag till min far och frågade om jag kunde få övningsköra litegrann och det fick jag ;) Idag gick det ärligt talat inte så bra, men jag har reflekterat kring det och jag tror det berodde på att jag blev lite vilsen. Om jag bestämmer själv och gör det i tid så borde det gå bra in shaa Allah.

När jag väl var hemma igen och fick i mig lite mat så ringde jag till mamma. Jag kände att jag behövde rensa huvudet lite efter den här dagen och ett perfekt sätt är att ta en promenad med mamma. Alhamdulillah.

Nu har jag plockat och småstädat lite och landat i soffan med blåbärskvarg - en ny favorit alhamdulilillah. Nu tror jag att jag skulle kunna somna när som helst in shaa Allah. Det bästa med en produktiv dag är när man kan slappna av på kvällen och känna sig nöjd alhamdulillah.


Stop focusing on how stressed you are and remember how blessed you are.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar