söndag 8 mars 2015

Rutiner och släktsammankomst

Salam aleikum
Vilken härlig dag det har varit idag alhamdulillah. Även om solen inte har kikat fram så där jättemycket så har det känts som vår 

På söndagar har jag lite rutiner som jag försöker genomföra så gott det går. Det är saker som jag gör för att det ska bli lättare under veckorna, då jag inte är hemma så mycket.En av sakerna är att veckohandla så det började jag med idag. Det var väldigt skönt att det nästan inte var några människor i affären när jag var där, så jag kunde traska runt i lugn och ro.

Efter handlingen körde jag veckans yogapass. Jag brukar köra styrkepass både på fredagar och lördagar, så då är det riktigt skönt att sträcka ut på söndagar. Efter passen känner jag mig sådär härligt avslappnad, som jag bara har känt den gång jag var på spa ;) Alhamdulillah.

På eftermiddagen hämtade pappa upp mig så åkte vi till Karlstad för en släktsammankomst alhamdulillah. Jag får alltid sådan skön energi av att träffa familjen. Dessutom får man ju många goda skratt av alla goa ungar 

Idag lyckades jag och mamma få till en gemensam promenad. Den satt gott efter all gofika. Nu har jag precis landat i soffan efter att ha lagat mat för matlådor och efter middagen. Nästa (och det sista) på att-göra-listan är att planera och strukturera upp veckan in shaa Allah.

Jag hoppas att ni får en fortsatt fin kväll och en fin vecka in shaa Allah

They Plan and Allah Plans (Quran 8:30 – Surat al-Anfal)  They plan and Allah plans. And Allah is the best of planners

1 kommentar:

  1. svar: visst är de kul:) Finns tre olika varianter på panduro:)

    SvaraRadera