onsdag 11 mars 2015

Träningsschema

Salam aleikum

Jag tänkte dela med mig av mitt "träningsschema". Jag följer det inte slaviskt, men det är att bra sätt för mig att inte komma bort från träningen. Just nu kör jag ganska intensivt, men jag kommer nog minska ner lite när jag är i "bättre form" in shaa Allah. Med bättre form menar jag starkare och i bättre kondition.

Måndag - Vilodag ;)
Tisdag - Styrka
Onsdag - Kondition
Torsdag - Vilodag
Fredag - Styrka
Lördag - Styrka
Söndag - Yoga

Styrkeövningarna hämtar jag från Dinträning, där man kan konstruera egna träningspass.
Konditionspasset och yogan hämtar jag från Youtube.

Förutom träningspassen så försöker jag få in promenader. Mitt mål är att gå 10 000 steg per dag. För det mesta blir det inte alla steg på en gång, utan kanske en promenad från busstationen till jobbet och sedan tillbaka. När jag kommer hem så går jag av bussen ett par kilometer hemifrån.


Great way to motivate yourself to be healthy and fit. Page dedicated to all fit people and dieters of pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar