söndag 22 mars 2015

Läsning

Salam aleikum

Jag har lovat mig själv att läsa lite mer in shaa Allah. Egentligen älskar jag att läsa, men det är sällan jag hittar ro att göra det. Är det någon som känner igen sig? Jag tänker ibland att jag ska läsa på kvällen, strax före salah- och sovdags, men då är jag oftast för trött. Egentligen har ju världens möjlighet att läsa när jag sitter på bussen till och från jobbet, men då brukar det bli  så att jag jobbar eller pluggar körkort/arabiska.  Det är ju också saker som jag vill hinna med.

Jag håller på med en bok som jag har läst hur länge som helst nu som heter 100 historiska misstag. Den är riktigt underhållande till och från men ändå har jag inte ro att läsa.

Nu skulle jag vilja ha två slags boktips av er:

  1. Hur gör du för att hitta ro till att läsa?
  2. Vilka böcker rekommenderar du? Jag gillar böcker som man kan lära sig något av. Gärna verklighetsbaserade, men det är inget måste. 
101 historiska misstag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar