lördag 7 mars 2015

Snabb lördag

Salam aleikum
Idag har tiden gått fort subhanAllah. När jag pratade med mamma förut så sa jag att det kändes som att jag inte hunnit med att göra någonting idag. Min kära mamma tyckte att det lätt lite väl mycket som prestationsångest, för man måste ju faktiskt ta det lugnt ibland. Sanningen är också den att jag faktiskt hunnit med en hel del idag trots allt och dagen är ju faktiskt inte slut än.

För det första så fick jag sova ut, vilket var välbehövligt efter några nätter med dålig sömn alhamdulillah. Direkt åkte jag och H och hämtade ut ett paket. Jag hann inte ens äta frukost, men det gjorde jag när jag kom hem. Efter frukosten kom jag igång med lite städning.

Efter Dhur körde jag ett litet styrkepass. Jag börjar förresten märka skillnad nu och det är så roligt och taggande alhamdulillah. När passet var över så fyllde jag på med lite ny energi, i form av kvarg.
Under eftermiddagen fortsatte jag städa och nu tycker jag att det är helt ok här hemma faktiskt (även om det tog ett tag för mig att erkänna det.. never good enough vet ni...)

Vid halv fyra fick jag fint besök av bästa Julia. Vi ses inte ofta, men när vi ses är det awesome alhamdulillah. Vi tog en promenad och uppdaterade oss om varandras liv. Promenaden ledde till att vi gick och handlade frukt som vi sedan tog med hem och gjorde fruktsallad av nomnomnom. En tradition som vi har när vi ses är att spela yatzy och det gjorde  vi även denna gång. Eftersom jag bara spelar yatzy när jag umgås med Julia så gick det inte särskilt bra, haha. Detta trots att Julia hjälpte mig och gav tips flera gånger :P (Och ja, det är alltid bra tips så hon försöker inte vilseleda mig ;) )

Efter ett par timmar var Julia tvungen att gå. Jag var sugen på att ta en promenad till och ringde till mamma och hörde om hon ville följa med. Dessvärre hade hon precis kommit in från en promenad. Eftersom jag inte vill gå själv, så gick jag och hälsade på henne istället.

Nu sitter jag i min soffa hemma och tar det lugnt och har faktiskt gjort det ett bra tag. Snart är det dags att laga lite mat in shaa Allah, men det är ingen press ;)

                                  Bild: https://www.pinterest.com/pin/535083999449325094/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar